(T)huis in Delfzijl

‘Delfzijlsters worden ambassadeurs van hun stad’

20 november 2020

Zielsgelukkig in Delfzijl. Zo heet de nieuwe campagne van Stadsmarketing Delfzijl. De aftrap van de campagne werd maandagmiddag 16 november om 16.30 verricht door wethouder Hans Ronde. De campagne roept Delfzijlsters op om geluk dichtbij huis te zoeken. Hierdoor moet de trots van inwoners op hun stad worden vergroot.

Wethouder Hans Ronde

Geluksmomentjes
Vier lokale ondernemers kregen een hoofdrol in de campagne. Zij schitteren op borden en posters. En ze spelen een hoofdrol in de promotiefilm die de havenstad van verrassende kant laat zien. De campagne en de bijbehorende website www.zielsgelukkigindelfzijl.nl is bedoeld voor ondernemers én inwoners. Ondernemers bieden online acties en leuke extra’s aan, die inwoners kunnen verzilveren, zoals een kortingsactie of een gratis kopje koffie.

Ansichtkaart
Voor de aftrap schreef Wethouder Hans Ronde voor het stationsgebouw een ansichtkaart. Die stuurde hij naar Mario Brouwer, havenmeester en beheerder van de camperlocatie. Directeur Top van Groningen Rens Kalsbeek, legt uit wat hiervan de bedoeling is: ‘De kaarten met campagnefoto’s worden huis-aan-huis bezorgd. Mensen kunnen ze zelf versturen. Zo wordt het positieve verhaal in en om Delfzijl verspreid’. Wethouder Ronde is trots op dit initiatief ‘juist omdat het vanuit de ondernemers komt’.

Rens Kalsbeek

Ambassadeurs
‘Ik ben trots op Delfzijl. Delfzijl is divers, compact en gezellig. En je kunt er heel leuk winkelen.’ verklaart Reinier Doornbos, voorzitter van Stadsmarketing Delfzijl. Wethouder Ronde vult aan: ‘Delfzijl gewoon uniek, door de verbinding van haven, strand en stad. Dat heb je bijna nergens anders in Nederland. De stadsvernieuwing die gaande is stemt inwoners ook langzaam weer positief. We doen dit echt met z’n allen. Daar ben ik trots op. Delfzijlsters worden ambassadeurs van hun stad.’

Reinier Doornbos, Hans Ronde en Rens Kalsbeek